18 Jul Resum World Cup Russia 2018: Oportunitats pel posicionament de marca
Com cada 4 anys, s’ha celebra un dels esdeveniments esportius més importants, ja que aixeca passions entre els aficionats d’arreu del món i, a la mateixa vegada, enfronta els 32 països desprès d’una llarga classificació durant els anys anteriors per tal de competir entre les seleccions de tots els països que participen a la World Cup Russia 2018.
Durant aquest fet que va començar el passat 14 de juny del 2018, es sumen diverses empreses per tal de tenir oportunitats pel posicionament de marca dins del mercat en el qual participen experts en màrqueting i publicitat amb la intenció d’incrementar la inversió en marketing, ja que es converteix en la oportunitat perfecta per crear el producte adequat a aquest succés, com per exemple, fer edicions limitades del producte en qüestió per tal d’aconseguir l’atenció del públic objectiu.
A més a més, la publicitat del Mundial de Rússia 2018 es dissenya en un pla de comunicació mitjançant campanyes ja que aquest comporta una gran inversió de capital, i són els mateixos futbolistes els grans icones publicitaris com Lionel Messi o Cristiano Ronaldo, així com ho son a nivell nacional, Sergio Ramos i Isco Alarcón, considerats els grans referents de la Selecció Espanyola. La cadena Mediaset amb el lema “ el Mundial se juega en Mediaset” retransmetrà el diferents partits obtenint milions d’espectadors en tot el món. Un clar exemple va ser el debut d’Espanya contra Portugal amb més de 10 milions d’espectadors.
Anuncis del Mundial de Rússia 2018
Les empreses de les diferents marques buscant fer-se un lloc dins d’aquest esdeveniment, cridant l’atenció i convertir-los en nous usuaris de la marca. Des d’un punt de vista subjectiu, els anuncis més destacats són els següents:
Bwin- “¿quién ha robado la copa?”
Una història de la casa d’apostes que va comptar amb la col·laboració de Cafú, Maradona, Vicente del Bosque i Effenberg, ja que són els mateixos futbolistes els més cotitzats en el món de la publicitat.
Grupo Lala- “¿Qué se toma en la mañana?”
La companyia troba l’oportunitat, ja que l’immensa majoria dels partits de la primera fase es porta a terme pels matins, per llençar al mercat el seu producte de Pacs de pots de llet.
BBC SPORTS – “FIFA World Cup 2018 launch trailer”
La cadena utilitza un espot animat fent un repàs del mundials anterior, per promocionar el Mundial de Rússia 2018 unint-lo amb l’aparició d’estrelles de futbol del mundial d’aquest any.
Coca-Cola – “Ready for”
La multinacional llença al mercat un espot publicitari, fet per l’agencia argentina McCann, per promocionar les ampolles que fan referència als equips del mundial on es mostra a un distribuïdor que parla amb els diferents tipus de Coca-Cola per tal d’abastir a totes les persones seguidores de l’esdeveniment.