09 Nov Storytelling: històries que venen
El storytelling és, en poques paraules, l’art de narrar històries. I en termes marquetinians, és una tècnica que consisteix a connectar emocionalment amb els usuaris a través d’una història. La clau d’un bon storytelling està a conèixer l’usuari i explicar-li una història que aquest vol conèixer i amb la qual es vol sentir identificat. Explicar-li alguna cosa que l’atregui i l’entretingui. Si es fa bé, aquesta tècnica pot construir un vincle emocional i augmentar la confiança dels clients, a més d’atreure lectors de forma magnètica (un bon storytelling pot convertir-se en viral).
Alguns bons exemples de Storytelling
Ara que la comunicació també és online, us presentem alguns exemples actuals de com el storytelling s’adapta al mitjà, demostrant que a través d’Internet també es pot apel·lar a la faceta emocional de les persones.
El monstruo que no dejaba ir a los niños al colegio – ING Direct & UNICEF
Aquesta campanya solidària i interactiva narra la història d’un monstre que fa tot el possible per a impedir que els nens vagin a l’escola. El monstre representa la pobresa i la desigualtat social que impedeix que molts nens no tinguin accés a l’educació. En el moment decisiu de la història, quan el monstre és a punt d’atacar els nens, el relat es deté i l’internauta ha d’escollir un dels quatre finals possibles enviant un sms (que es converteix en una donació de 1,20 € a favor d’UNICEF). Una vegada enviat, el curt continua amb el final seleccionat i el monstre és derrotat.
Tender Stories –Tous
La firma de joies va llençar aquesta sèrie de sis historietes entre 2014 i 2017. En aquestes es narren relats curts i simpàtics en els quals, de forma subtil, s’introdueixen productes de la marca. Amb això, Tous aconsegueix posicionar la tendresa de la seva marca. El treballat storytelling, l’estètica impecable i el fixatge de famosos actors ha fet que les Tender Stories es facin totalment virals.
The man who walked around the world – Johnnie Walker
En aquest espot de la famosa marca de whisky Johnnie Walker, es presenta el curiós origen de la marca mitjançant storytelling. A més, la història és narrada per un famós actor que camina constantment, recordant la icona de la marca i el seu lema ‘Keep Walking’. D’aquesta manera, també explica com l’empresa ha anat evolucionant des que va ser creada per un jove granger, fins acabar convertint-se en la marca preferida d’Escòcia.
Aquests són només alguns exemples del que pot aconseguir un bon storytelling: deixar petjada en la memòria de l’usuari gràcies a l’emoció del relat. Molts no se n’adonen de la importància que té aquesta tècnica i de tota l’audiència que és capaç d’atreure, així com de l’engagement que és capaç de generar. Però nosaltres ho tenim clar, el poder del storytelling és clau.