07 Feb Trending topics: aprèn a fer-los servir correctament
Estàs al dia de l’efecte eco de les xarxes socials i els ja coneguts com a trending topics, aquells temes clau, populars i efímers dels que podem beneficiar-nos compartint contingut relacionat. Entenem que vulguis formar part d’ells afegint-te amb la teva marca, però saps fer-los servir? Tingues present aquests aspectes i treu partit a la situació!
Identifica’ls seguint els hashtags i paraules clau en les seccions de tendències i fluxos de les xarxes socials. Involucra’t únicament quan els teus objectius estiguin alineats amb els de les temàtiques i sàpigues que poden proporcionar-te tràfic o impressions.
La cantant Paulina Rubio va pensar fa un parell d’anys que el hashtag #PAU2015, acrònim de les Proves d’Accés a la Universitat, anava dedicat a ella i el seu nou disc, pel que va decidir fer-lo servir sent un dels error més comentats dels famosos. Fes clic aquí per veure el tweet.
Investiga el trending topic en qüestió i posa atenció als mitjans experts en fer-se amb tendències, evitaràs que el contingut no sigui vist pel públic que t’interessa i no tingui sentit.
Fer això hagués ajudat a l’agència de comunicació EFE a no cometre l’errada de fer servir l’etiqueta #RajoyMariquita per equivocació en el seu perfil de Twitter al voler fer referència al president del Govern, Mariano Rajoy. Veure aquí.
Quan observis que el nombre de marques supera al d’usuaris que formen part d’un tòpic, el millor és que et desvinculis. Al món digital tot es propaga tan ràpid com s’esvaeix, aprofita el moment adequat i treu el màxim partit abans que deixi de ser tendència.
Llaollao com a mostra d’això, va saber aprofitar la situació del “caloret” de Rita Barberà al seu moment de forma original. Fes clic aquí.