14 Feb Tendències en eCommerce per al 2017
La Intel·ligència Artificial i el big data comencen a prendre força envers l’entusiasme que experimenten les empreses per posicionar-se i innovar cada cop més. Les decisions que prenguis aquest 2017 seran estratègiques per destacar i avançar als teus competidors, per això avui et portem les 8 tendències que ens depara aquest any.
Compra multicanal
El 85% dels clients consulten fins a tres dispositius abans de realitzar una compra, segons Google. Per adaptar-se a ells es recomana tenir presència a diferents dispositius i optimitzar el rendiment dels mateixos, deixant de donar importància al canal i tenint com a únic objectiu vendre sense tenir en compte si s’aconsegueix mitjançant la botiga física o la web.
Marketplaces per conèixer la rebuda del producte
Enrere queda llançar un nou producte a la pròpia eCommerce del negoci; per veure’n l’èxit es comencen a fer proves mitjançant centres comercials online o marketplaces com Amazon o Aliexpress proporcionant així visibilitat i promoció al negoci al mateix temps. Aquesta tendència permetrà estalviar i realitzar comandes més ràpides i flexibles.
Publicitat menys intrusiva i ús del big data
Els AdBlockers van arribar amb molta força el passat any i sembla que no marxaran. Les companyies intentaran treure’ls-hi profit explotant el seu costat més creatiu i consultant els big data per optimitzar al màxim cada acció de màrqueting als diferents canals. La classificació d’aquesta informació permetrà fer una segmentació més específica i personalitzar els diferents missatges.
Realitat virtual i digitalització dels sentits
Una nova dimensió acompanyarà a les compres, proporcionant innovació tecnològica i una nova experiència a l’usuari. La recollida de dades i la personalització faran possible optimitzar les compres i realitzar-les sense sortir de casa fent un simple gest o un moviment de braç.
El màrqueting s’orientarà cap a la Intel·ligència Artificial gràcies a la creació de robots domèstics capaços d’establir vincles per conèixer els sentiments i les emocions, fent possible la navegació guiada i interactiva.
Connectivitat sense límits
Xips, implants, tintes conductores,… tot sigui per les experiències sensorials i cognitives. Encara no hi ha res confirmat, però el 2017 és un any que apunta al Biohacking, la gestió de la biologia mitjançant tècniques mèdiques i electròniques amb l’objectiu de millorar les capacitats físiques i mentals.
Everything as a Service (XasS)
Aquesta tendència ja implantada consisteix en afegir serveis online com l’anàlisi de dades o ciberseguretat a aquelles empreses que abans venien un únic producte a un lloc físic. El XasS permet que tot tipus d’empreses i professionals tinguin accés a tot tipus de serveis.
Diversity Empowerment
L’objectiu és fomentar la integració i destacar la multiculturalitat d’una mateixa empresa. Aquest coolhunting pretén unificar la connexió tecnològica amb les diferències de gènere, religió o cultura reflectint els canvis socials i apropant-se més a l’usuari.
Vídeos i eCommerce
La incorporació del streaming a les xarxes socials i plataformes ha provocat que les marques hagin d’actualitzar-se i donar més protagonisme al format de vídeo a les seves campanyes. Aquesta eina és ràpida, capta amb facilitat l’atenció de l’usuari i ofereix tràfic de qualitat a la web.
Al 2017 serà molt comú veure vídeos que mostrin els productes per aconseguir així conquistar aquells que encara no s’han afegit al eCommerce.