06 Feb Super Bowl 2018: La publicitat amb més repercussió
Diumenge passat es va celebrar la Super Bowl als Estats Units, i any rere any aquest fenomen demostra ser molt més que una final esportiva. A més de disputar-se l’últim partit de la lliga, també hi ha actuacions d’artistes internacionals amb posades en escena que et treuen l’alè.
Tota aquesta suma d’elements fa que la SuperBowl sigui l’esdeveniment televisiu més vist de l’any (té ni més ni menys que 110 milions d’espectadors arreu del món), i això la converteix en el marc més desitjat per a la publicitat i el màrqueting.
La publicitat de la Super Bowl, com tot a la vida, es regeix per la llei de l’oferta i la demanda, i una demanda enorme implica preus desorbitats. Perquè ens entenguem, estem parlant de 5 milions de dòlars per aparèixer 30 segons a la cadena NBC, que és la que retransmet el partit.
Els anuncis de la Super Bowl 2018
Aquest any, moltes marques han volgut tenir un moment de protagonisme a l’esdeveniment més vist de l’any. Algunes ho han fet per primera vegada, i d’altres repeteixen. Como no podem comentar tots els anuncis, us portem un petit rànquing personal dels nostres preferits.
Amazon – ‘Alexa Loses Her Voice’
L’aparició de famosos és recurrent als anuncis de la Super Bowl, però aquest… És un carrousel de celebrities! Els actors Anthony Hopkins i Rebel Wilson, el xef Gordon Ramsay, la cantant Cardi B i Jeff Bezos (fundador d’Amazon) protagonitzen aquest espot en què Alexa, l’assistent per veu de Amazon, perd la veu. Davant d’aquest desastre, ells tracten de substituir-la. Un anunci divertit signat per l’agència Lucky Generals.
Pepsi – ‘This Is Pepsi’
“La Pepsi de totes les generacions”. Així es defineix la marca de refrescs al seu nou espot que s’ha convertit en tot un fenomen viral. En només una setmana, aquest acumula més de quatre milions de reproduccions a YouTube. Enhorabona a l’agència que l’ha creat! Ah no, que no n’hi ha! L’anunci ha estat desenvolupat pel departament creatiu de la mateixa marca.
Avocados From Mexico – ‘#GuacWorld’
Aquest anunci, idea de l’agència GSD&M, és un dels pocs que prescindeix de celebrities. Però no en calen. La marca ha sabut escollir un escenari perfecte per a promocionar els seus alvocats, i és que durant la Super Bowl es calcula que es consumeixen 35.000 tones d’alvocat a tot EUA en forma de guacamole. Ben fet!
Tourism Australia – ‘Dundee Super Bowl Ad’
No ens emocionem. No es tracta d’una seqüela de Cocodrilo Dundee, tot i que l’agència Droga 5 ens hagi fet dubtar durant uns segons. A l’espot, el suposat fill del famós personatge torna a Austràlia, on el nadiu Chris Hemsworth l’espera per a acompanyar-lo al seu viatge. El millor, sens dubte, la realització. Qui no vol viatjar a Austràlia després d’això?
Tide – It’s a Tide Ad
Sí, encara que sembli estrany, l’anunci més original d’aquesta Super Bowl ha estat sense dubte el de la marca de detergent gràcies a l’agència Saatchi & Saatchi NY. Seqüència rere seqüència, l’anunci parodia els típics anuncis de la televisió, protagonitzats tots per l’estrella de Stranger Things, David Harbour. Fins i tot es va emetre una versió curta, en la qual la marca parodia l’anunci de la passada Super Bowl de Don Limpio. Simplement genial.
I fins aquí el post d’avui!