28 Mar Les dades que ofereixen les xarxes socials van més enllà dels “m’agrada”
Des de fa uns anys les xarxes socials juguen un paper molt important a l’estratègia de màrqueting digital de qualsevol empresa. Després de la seva popularització els negocis van començar a experimentar una febre pels “m’agrada” de les publicacions, desitjant tenir-ne tants com fos possible, i creient que aquests s’acabarien convertint en futurs compradors.
Però no sols es tracta de generar un fluix d’interaccions basat en “m’agrades”, sinó que s’ha d’anar més enllà per comprendre així l’activitat dels mateixos seguidors, fet que els permetrà conèixer millor als seus clients potencials.
Tot i així, una gran part encara no és capaç d’utilitzar la informació, a vegades fraccionada i inclús un tant confusa, que l’hi ofereixen les xarxes. Segons un estudi realitzat per Unified, aproximadament una quarta part dels marqueters assegura no tenir capacitat per interpretar amb normalitat les dades de les xarxes. Alguns les arriben a definir com a kludge, un terme que fa referència a un entramat caòtic de dades i informació.
Aquells que encara estiguin perduts, poden començar per tenir en compte aquests aspectes clau:
– Abordar l’anàlisi de les xarxes mitjançant un nombre reduït d’eines de monitorització i analítica permet que la informació no quedi fragmentada i es perdi part d’ella.
– Ha de tenir-se en compte el feedback. Sintetitzar l’escolta activa de les converses i missatges dels usuaris complementa l’anàlisi de les dades gràcies a les opinions, els canals empleats o la reacció que han generat.
– Les xarxes socials permeten saber en quins altres negocis similars estan interessats els usuaris, de manera que analitzar la competència permetrà orientar les accions de màrqueting digital a aquells seguidors potencials.
La millor manera de començar a treure profit a les xarxes és ser conscients de que permeten conèixer què li succeeix a la marca. Han de prendre’s com una oportunitat per fidelitzar els clients més fàcilment, en lloc de buscar únicament “m’agrades”.