07 Jun Gamificació, una moda passatgera?
Des de fa un temps està de moda que les empreses apliquin les mecàniques pròpies de la industria dels videojocs. I és que han vist que una de les millors maneres d’aconseguir l’atenció dels consumidors és oferint-los entreteniment.
Moltes han entès el concepte que el valor va més enllà dels continguts, decidint aplicar-ho per fer front a la digitalització. Aquest exemple s’ha estès a tots els sectors i indústries, traslladant les seves característiques i elements a altres àmbits. L’educació, el comerç o la publicitat són alguns dels que s’han sumat a la gamificació amb la intenció de millorar els seus resultats.
Qualsevol àmbit que l’apliqui converteix el seu negoci en part d’un joc; una estratègia en la que la motivació té un paper clau, aconseguint la immersió, cooperació i competició dels usuaris. D’aquesta manera, el valor que s’atorgui als diferents objectius marcats serà allò que de veritat porti a la conquesta del públic; quant més valor tingui un, més motivats estaran per aconseguir-ho.
Pel moment, no totes les marques han aplicat bé el missatge. Encara que algunes intenten treure el màxim partit a aquesta estratègia i perfeccionar les tècniques, altres s’han quedat obsoletes oferint recompenses virtuals a l’espera de possibles clients. Ara només queda veure on porta la moda de la gamificació i si aconseguirà enlairar del tot entre els negocis.