20 Nov Etiquetes de vi: Identitat de marca en només quinze centímetres
Avui en dia, en un mercat amb tanta competència, qualsevol factor és important per a diferenciar-se de la resta. I si no, que li diguin a la indústria del vi, que compta amb infinitat de marques i varietats diferents.
Davant d’aquesta situació, la marca i el packaging es tornen gairebé tan importants com el mateix vi. I més concretament, les etiquetes es converteixen en una carta de presentació que pot determinar l’elecció de compra. Com pot recaure tanta responsabilitat en una etiqueta de no més de quinze centímetres?
Les propostes més creatives de branding per a vins
Avui en dia, les propostes són cada vegada més imaginatives. Us presentem alguns dels exemples més originals.
Lonxe – Celler Eloi Lorenzo
El vi Lonxe (que vol dir “lluny” en gallec), presenta una etiqueta amb geolocalització que mostra les coordenades del celler. Però seguint amb el concepte de ‘lluny’, aquestes coordenades només es poden distingir des de la distància.
Somm – Niche Wine Company
Aquesta etiqueta representa la llibreta del sommelier, on aquest apunta a mà tot el que un vi és capaç d’inspirar-li. El celler volia transmetre a través de l’etiqueta una sensació d’herència, sofisticació i expertise. I quin millor expert en vins que la figura del sommelier?
8 Tickets – Cellers Vihucas
En aquesta ocasió, la intenció del celler per a l’etiqueta era destacar tots els moments que mereixen ser celebrats amb un bon vi. Per aquesta raó, es va dur a terme aquest disseny estil ‘mapa de metro’, en el qual cada parada correspon a un ‘moment ideal’.
Aquests són només uns exemples de disseny d’etiquetes de vi, però podem assegurar que les ampolles s’estàn convertint en un suport que, cada vegada més, representa un repte per al branding.