23 Jun El moviment veggie: una nova tendència de consum i oportunitat de comunicació
Dona millennial, preocupada per la salut, els animals i la sostenibilitat. Així és el perfil del consumidor vegetarià espanyol. Sembla que ni el pernil, ni el xai, ni el bacallà han aconseguit frenar el moviment veggie.
El fenomen inclou flexiterians –una dieta vegetal amb consum puntual d’aliments animals-, vegetarians i vegans- una alimentació totalment vegetal-, i ja suma un 7,8% d’adeptes al país; dades pertanyents a l’estudi “The Green Revolution” de la consultora Lantern.
Parlem d’un mercat emergent que podria acabar de consolidar-se en un període de 5 anys. És per això que pot ser ha arribat el moment que els supermercats s’han de replantejar aquests valors i optar per ampliar els seus productes i models de negoci.
El respecte als animals, la sostenibilitat i la salut constitueixen la base d’aquest estil de vida. Però aquests factors també formen part dels aspectes que més els hi preocupen: les escasses opcions a l’hora de menjar fora de casa; els prejudicis en base als seus valors; i l’elevat preu dels productes que consumeixen.
Les marques han d’adaptar-se al mercat veggie reconstruint la seva imatge i la seva comunicació. En primer lloc, poden optar per iniciar accions publicitàries, RRPP i campanyes informatives que permetran tenir accés a més coneixements sobre el tema a tots els públics.
I per una altra banda, haurien d’escollir una imatge més emocional amb una presentació més natural i dades més clares sobre l’origen i la composició dels productes.
Adoptant aquesta nova imatge i conscienciació amb els estils de vida més ètics i saludables, els negocis aconseguiran arribar a un públic potencial en creixement, que semblen estar passant per alt.