22 Mar L’efectivitat de l’activisme de marca, entès com RSC
Marques i empreses estan començant a anar més enllà de les clàssiques estratègies de màrqueting per destacar per sobre de les altres, i ho estan fent centrant-se en la responsabilitat social corporativa (RSC).
L’activisme de marca és compromís i actitud basat en el recolzament i la defensa de causes socials.
Els millennials han estat un dels factores clau que ha propiciat aquest moviment. La seva estratègica situació en el consum ha obligat a les marques a centrar-se en ells, estudiar-los i valorar-los. Per tant, l’activisme sorgeix de la necessitat d’actualitzar el posicionament en el mercat. Però aquí és on es cometen els errors: ajuntar diferents perfils de consumidors en un mateix grup sense tenir en compte les seves característiques i interessos.
Un estudi nord-americà s’ha encarregat de corroborar si aquest nou enfoc està sent d’utilitat tant per marques com per a empreses. Els consumidors s’han mostrat receptius davant l’activisme de les mateixes i interessats en el suport a causes diferents com temes domèstics, la fam o els sense sostre.
Pel que fa a les opinions sobre credibilitat i influència de la RSC, depenen de qüestions generacionals. Són considerades de més profit pels millennials amb un altíssim 46%, però la seva autenticitat és subestimada per un 20% d’ells. Aquests es mostren oberts a col·laborar amb les marques avantposant qualitat a ideals. Al costat oposat, els baby boomers mantenen les valoracions sobre el 10% en ambdós casos, descartant el fet de pensar en les idees de les marques a l’hora d’anar a comprar.
En resum, l’activisme de marca és activisme pur quan el consumidor es deixa arrossegar i influenciar pel seu carisma i valors. La clau està en treballar els distints terrenys i pensar en els interessos de les diferents generacions sense donar per entès que el context les acabarà unint.
Font original: puromarketing.com