19 Jan Spotify com a eina de màrqueting online
“Si no hi ets a les xarxes, no existeixes”. Quantes vegades hem sentit això en els últims anys? La importància de les xarxes socials a les empreses és cada vegada més gran, no només pel nombre d’usuaris que cada dia creix més i més, sinó perquè a més, cada vegada ofereixen més possibilitats. Les xarxes són una eina molt potent per a interactuar amb els públics objectius, i per això les empreses lluiten er trobar noves maneres d’arribar a aquests. Una opció a tenir en compte és la plataforma Spotify.
Spotify és un servei de música digital que et dóna accés a totes les cançons que vulguis. I perquè això és important per a les empreses? Doncs perquè un usuari passa una mitjana de 148 minuts al dia escoltant música. Això vol dir que la música està present a les nostres vides almenys dues hores al dia encara que no siguem conscients. I per això, Spotify es converteix en un escenari perfecte per a promocionar una marca, sobretot per a aquelles que volen fer campanyes de màrqueting online, donat que aquesta plataforma permet segmentar el públic segons la seva edat, sexe, localització i sobretot, gustos musicals (que poden anar des del country del Far West fins al reggaeton de discoteca de polígon).
Crear un perfil per a la teva marca
No totes les marques necessiten crear un perfil a Spotify, però fer-ho (i fer-ho bé), poden fer-te sumar punts. Aquesta plataforma pot ajudar a aconseguir més engagement o notorietat, i funciona millor quan es tracta de marques esportives, festivals de música o bars.
Per exemple, Nike té creada una llista a Spotify dedicada a la seva comunitat runner en la qual es poden trobar moltíssimes cançons per a carregar piles.
Un altre exemple que també és curiós és el d’IKEA. La marca de decoració té diferents playlists a Spotify lligades a moments quotidians com ‘Cançons per a la Dutxa’ o ‘Cançons per endressar’, perquè tots els moments de la teva vida, per molt senzills que siguin, tinguin banda sonora.
I fins aquí el post d’avui. Que la música t’acompanyi!