31 Oct Què és el co-branding?
És difícil per a una marca sobreviure avui en dia en un mercat en què tot existeix per duplicat. Per aquesta raó, als 90 va néixer el concepte de co-branding, que es va tornar a posar de moda el 2010 a causa de la crisi. I què és això del co-branding? El terme es refereix a l’associació de diferents marques amb l’objectiu de potenciar la seva imatge, el seu valor i la seva rendibilitat. És bàsicament un “la unió fa la força” aplicat al branding.
Si es fa bé, aquesta sinergia pot convertir-se en un win to win i aportar a la teva marca grans beneficis com per exemple un augment de la quota de mercat, una millora de la imatge de marca, o una major rendibilitat.
Tipus de co-branding
I com en tota estratègia de màrqueting, el co-branding també té diferents tècniques. Segons Tom Blackett i Bod Boad, autors de “Co-branding: The Science of Alliance” existeixen quatre tipus:
- Co-branding de coneixement: Es dóna quan l’objectiu d’ambdues marques és expandir-se geogràficament per arribar a altres públics.
- Co-branding de promoció de valors: Aquí l’objectiu de les marques col·laboradores és enaltir els valors d’ambdues, mitjançant afalacs mutus cap a les virtuts de cadascuna. Amb això aconsegueixen més fidelització, ja que li proporcionen confiança al consumidor.
- Co-branding de competència complementaria: Consisteix a crear un producte totalment nou que generi un gran impacte en el mercat i així també augmenti el valor de les dues marques.
- Co-branding d’ingredients: Consisteix a treure un nou producte de la mà d’ambdues marques, que han de compartir els mateixos valors per a obtenir un bon resultat. Un exemple d’això vindria a ser el gelat McFlurry d’Oreo que es ven a McDonald’s.
Finalment cal dir que abans d’embarcar-nos en una estratègia de co-branding s’ha de tenir cura d’alguns detalls molt importants. Si els objectius no són els mateixos i els valors de les marques són molt diferents, el co-branding pot destruir la percepció de la teva marca a la ment del consumidor. S’ha d’escollir bé al company de viatge perquè l’associació sigui mútuament beneficiosa!