25 Oct 6 avantatges del vídeo en directe com a eina de màrqueting
Aquest últim any i mig hem vist com les xarxes socials han viscut la seva etapa més “instantània i fugaç”. Facebook, Snapchat, Periscope i Instagram s’han sumat a la revolució del moment: els vídeos en directe. Aquestes xarxes ofereixen ara als seus usuaris la possibilitat tant de transmetre un vídeo en viu com de seguir-lo.
I aquí és on entren en joc les marques, posat que el live s’ha convertit per a aquestes en una eina més de màrqueting. Aquesta permet que els seus consumidors visquin l’experiència en directe del contingut de les seves marques directament des dels seus dispositius.
Els avantatges del vídeo en directe
L’emissió de vídeos live té molts avantatges:
- La primera d’elles és la immediatesa, la novetat. Quan s’emet un vídeo en directe se li ofereix a l’usuari un contingut completament nou, posat que s’està creant mentre es retransmet.
- L’exclusivitat també és un avantatge: cap altra marca oferirà el mateix contingut. I en una actualitat en què tothom té accés a una gran quantitat d’informació, oferir contingut exclusiu és un plus que ens diferencia dels competidors.
- També té un valor testimonial: estem explicant una cosa des del lloc on aquesta s’està produint i a través de la nostra pròpia càmera.
- Permet interactuar amb l’audiència (si és una entrevista, els usuaris poden enviar preguntes per ser contestades en directe, per exemple).
- Major visibilitat entre els fans: Quan comences a emetre en directe, els seguidors reben una notificació d’avís. D’aquesta manera poden veure tot el nostre contingut.
- I el més útil: també representa un estalvi de feina, donat que no es necessita una edició del vídeo!
En conclusió, el vídeo en directe ha estat una de les grans tendències de màrqueting i branding de 2017, i tot apunta que ho seguirà sent el 2018, doncs es tracta d’una eina molt útil per a les marques.