19 Oct Menys és més: la moda del minimalisme en logos
Per què les marques estan convertint els seus logos en dissenys plans? No és res nou veure que les companyies abandonen els seus dissenys tridimensionals i es passen a l’estil flat. De la mateixa manera que existeixen modes al sector tèxtil i les tendències socials, també n’hi ha en l’àmbit del disseny gràfic. I la moda flat va venir per quedar-se. Tot i no ser la ultimíssima novetat (es va començar a veure l’any 2014), el minimalisme en logos no envelleix, sinó que s’ha anat fent més fort amb els anys i inclús renovarà com a tendència de cara al 2018.
Google, Microsoft, Facebook, Pepsi, Citroën, i un llarg etcètera. Són moltes les marques que han manifestat el seu interès per estar a la moda, eliminant el superflu i quedant-se amb l’essencial.
La formula de l’èxit en logotips
Per què aquesta tendència segueix en auge? Els dissenys plans tenen uns quants avantatges respecte als seus predecessors, i per això agraden tant.
- Per començar, la seva estètica minimalista suggereix un aspecte més net i cuidat. Així que fora tridimensionalitat i tons brillants.
- Aquests dissenys també es mostren millor en dispositius mòbils i a més resulten més amigables per als codis de programació.
- Per últim, tècniques de eye-tracking han demostrat que els logotips minimalistes generen un millor impacte visual en el receptor.
Per tot això, seguirem veient més i més logotips minimalistes en el futur. Menys és més.