25 Nov El Nadal ja ha arribat, i aquestes campanyes ho demostren
Si ens preguntessin quin és el significat del nadal, probablement tots coincidiríem a dir que és aquella època de l’any que es caracteritza per l’alegria, els regals, les compres a última hora i per compartir més temps i menjars (sobretot menjars) amb les nostres famílies.
Ara bé, el nadal també és aquell moment en el qual les agències despleguen tota la seva creativitat en forma d’anuncis publicitaris que busquen, d’una banda, emocionar-nos, al mateix temps que, pretenen posicionar las marques amb les que treballen i ajudar-les en la seva estrategia de marketing per la campanya nadalenca.
Sens dubte és una època en la qual el consumisme es dispara, i aquí estem els publicistes, aprofitant l’ocasió. És per això que el volum d’anuncis en aquestes dates se sol disparar, i alguns fins i tot s’han convertit ja en part de la tradició, gairebé tant com el torró.
Els anunciants més famosos pels seus anuncis de Nadal
El primer exemple que ens ve a la ment, és potser, l’anunci de la loteria. Aquesta publicitat ha passat a ser una icona. En un primer moment, gràcies al famós ‘calb de la loteria’, posteriorment, a la viralitat dels anuncis que van disparar la conya i les paròdies per tot el país, i en aquests últims anys mitjançant altres peces més sentimentals que busquen enfonsar a l’espectador en la malenconia.
No obstant això, no és l’únic anunci clàssic del Nadal. Coca Cola també és una altra de les marques que es caracteritza per fer grans campanyes per les dates nadalenques, intentat (amb més o menys èxit) tocar-nos la fibra i fer-nos recordar l’esperit nadalenc a través dels seus missatges de bondat, felicitat i solidaritat.
Però aquest post no estaria complet sense citar a Freixenet i els seus conegudíssims anuncis protagonitzats per les estrelles de Hollywood intentant desitjar unes bones festes amb un més que nefast castellà. Si bé és cert, en aquests últims anys, aquests espots han anat perdent influència d’ençà que van decidir buscar opcions alternatives més barates als famosos de talla mundial.
A Espanya, si ens comparem amb altres països del nostre entorn com el Regne Unit, on els anuncis nadalencs suposen tot un negoci de milions de lliures, equivalent als anuncis que s’emeten en la mitja part de la SuperBowl, encara ens queda un llarg camí per recórrer al món de la publicitat nadalenca. No obstant això, mentre existeixi una demanda de virals emotius per aquestes dates, la creativitat ens seguirà regalant noves campanyes cada nadal.