Commo | La crisi de l’engagement
18390
post-template-default,single,single-post,postid-18390,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,vss_responsive_adv,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
El engagement y el alcance en los social media

La crisi de l’engagement

Cridar l’atenció dels usuaris és cada cop una tasca més complicada per a les empreses no sols fora de les xarxes, sinó també dintre d’elles. Avui anem a veure què ha provocat que disminueixi l’engagement i com ha de solucionar-se.

L’error de confondre l’engagement amb l’abast

Voler aconseguir un impacte a les xarxes únicament amb clics generats a les publicacions és totalment erroni. No s’ha de dir engagement a una acció basada en la probabilitat que un títol o una imatge cridanera vagin a atreure usuaris. Recórrer a aquesta tècnica però prescindir de contingut de qualitat no generarà un impacte real, perquè sense contingut de qualitat no hi ha difusió i sense difusió per part d’altres usuaris es fa cada vegada més difícil, per no dir impossible, augmentar l’abast orgànic de les nostres publicacions, a causa de les restriccions de les xarxes socials, que han trobat en aquest punt el seu model de negoci i la manera de monetitzar la presència de les marques.

Per què baixa l’engagement?

Les xarxes han deixat de ser una espai per interactuar entre les persones, ara les ocupen un gran nombre d’empreses. La fixació de les mateixes per aconseguir augmentar els seus seguidors ha provocat que els hi sigui més difícil mantenir les taxes d’engagement. Han optat per seguir utilitzant les accions publicitàries en comptes d’adaptar-se, però els usuaris han començat a evitar-les.

A aquest fet s’hi ha afegit el creixent nombre de xarxes socials. L’atenció dels usuaris, abans focalitzada en un parell de canals, s’ha dividit entre la varietat que existeix avui en dia.

Com augmentar l’engagement?

Replantejar l’estratègia serà la millor solució per recuperar l’atenció de l’audiència.

  1. Escoltar, entendre i adaptar-se al públic jugaran un paper clau en la millora dels resultats.
  2. Conèixer els interessos dels usuaris ajudarà a crear una interacció proactiva; això i un contingut de qualitat ajudaran a generar un abast real.