Commo | Storytelling: històries que venen
El storytelling és, en poques paraules, l’art de narrar històries. I en termes marquetinians, és una tècnica que consisteix a connectar emocionalment amb els usuaris a través d’una història. Si es fa bé, aquesta tècnica pot construir un vincle emocional i augmentar la confiança dels clients, a més d’atreure lectors de forma magnètica (un bon storytelling pot convertir-se en viral).
anunci viral, storytelling, publicitat creativa, marqueting, contingut viral, storytelling unicef, storytelling tous, storytelling johnnie walker, tender stories, creativitat, comunicació online, storytelling exemples, publicitat engagement, campanya solidaria, publicitat interactiva, publicitat emocional
18649
post-template-default,single,single-post,postid-18649,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,vss_responsive_adv,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Storytelling: històries que venen

El storytelling és, en poques paraules, l’art de narrar històries. I en termes marquetinians, és una tècnica que consisteix a connectar emocionalment amb els usuaris a través d’una història. La clau d’un bon storytelling està a conèixer l’usuari i explicar-li una història que aquest vol conèixer i amb la qual es vol sentir identificat. Explicar-li alguna cosa que l’atregui i l’entretingui. Si es fa bé, aquesta tècnica pot construir un vincle emocional i augmentar la confiança dels clients, a més d’atreure lectors de forma magnètica (un bon storytelling pot convertir-se en viral).

Alguns bons exemples de Storytelling

Ara que la comunicació també és online, us presentem alguns exemples actuals de com el storytelling s’adapta al mitjà, demostrant que a través d’Internet també es pot apel·lar a la faceta emocional de les persones.

El monstruo que no dejaba ir a los niños al colegio – ING Direct & UNICEF

Aquesta campanya solidària i interactiva narra la història d’un monstre que fa tot el possible per a impedir que els nens vagin a l’escola. El monstre representa la pobresa i la desigualtat social que impedeix que molts nens no tinguin accés a l’educació. En el moment decisiu de la història, quan el monstre és a punt d’atacar els nens, el relat es deté i l’internauta ha d’escollir un dels quatre finals possibles enviant un sms (que es converteix en una donació de 1,20 € a favor d’UNICEF). Una vegada enviat, el curt continua amb el final seleccionat i el monstre és derrotat.

Tender Stories –Tous

La firma de joies va llençar aquesta sèrie de sis historietes entre 2014 i 2017. En aquestes es narren relats curts i simpàtics en els quals, de forma subtil, s’introdueixen productes de la marca. Amb això, Tous aconsegueix posicionar la tendresa de la seva marca. El treballat storytelling, l’estètica impecable i el fixatge de famosos actors ha fet que les Tender Stories es facin totalment virals.

The man who walked around the world – Johnnie Walker

En aquest espot  de la famosa marca de whisky Johnnie Walker, es presenta el curiós origen de la marca mitjançant storytelling. A més, la història és narrada per un famós actor que camina constantment, recordant la icona de la marca i el seu lema ‘Keep Walking’. D’aquesta manera, també explica com l’empresa ha anat evolucionant des que va ser creada per un jove granger, fins acabar convertint-se en la marca preferida d’Escòcia.

Aquests són només alguns exemples del que pot aconseguir un bon storytelling: deixar petjada en la memòria de l’usuari gràcies a l’emoció del relat. Molts no se n’adonen de la importància que té aquesta tècnica i de tota l’audiència que és capaç d’atreure, així com de l’engagement que és capaç de generar. Però nosaltres ho tenim clar, el poder del storytelling és clau.