Commo | L’èxit d’Instagram, la xarxa social que ha sabut conquistar a tots els públics
18306
post-template-default,single,single-post,postid-18306,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,vss_responsive_adv,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
Instagram sigue retand y copiando a Snapchat y sigue cosechando éxitos con sus novedades.

L’èxit d’Instagram, la xarxa social que ha sabut conquistar a tots els públics

La xarxa social de fotografies; Instagram, ja ha superat al seu rival Snapchat aconseguint els 700 milions d’usuaris. Des que va llançar a l’agost de l’any passat la seva eina Stories, l’adopció d’aquest servei ha anat en augment a l’una que l’aplicació en si.

El gegant no tenia bastant i aquesta setmana ha decidit incloure l’única cosa que li faltava: els filtres facials. Amb aquest moviment estratègic sembla que el seu rival Snapchat ha estat derrotada passant de pionera a vençuda en el sector.

De totes maneres, que l’eina de Facebook acumuli tots els usuaris i empreses hagudes i per haver-hi no es deu únicament al fet que hagi copiat descaradament totes les funcions del seu rival. Les claus del seu èxit són molt més simples del que podríem imaginar.

Les claus de l’èxit d’Instagram

  1. No busca la competició entre els propis usuaris. En Instagram es participa, es comparteix i es crea contingut propi, evitant re-publicar el contingut d’altres.
  2. S’alinea amb l’essència de les xarxes socials millor que qualsevol altra plataforma. És propera, les seves publicacions tenen un llarg període de vida i ha creat la seva pròpia comunitat.
  3. És una font d’inspiració. La plataforma dóna regna solta a la creativitat de tots els seus usuaris, fent-los sentir autèntics fotògrafs. Ha sabut treure-li partit i transformar-la en una eina per a afeccionats i professionals de la imatge.
  4. Té un buit propi al món de les xarxes. Cobreix necessitats diferents a Facebook, Twitter o Linkedin, convertint-se en un espai per a l’emotivitat i la creativitat.
  5. El seu veritable èxit no es troba en innovadores funcionalitats, si no en la capacitat de reinventar-se constantment i potenciar el ser un servei basat únicament en contingut visual.