Commo | Gamificació, una moda passatgera?
18416
post-template-default,single,single-post,postid-18416,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,vss_responsive_adv,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
La gamificación como técnica para captar la atención y fidelización del usuario. El engagement en redes sociales, y la notoriedad en publicidad

Gamificació, una moda passatgera?

Des de fa un temps està de moda que les empreses apliquin les mecàniques pròpies de la industria dels videojocs. I és que han vist que una de les millors maneres d’aconseguir l’atenció dels consumidors és oferint-los entreteniment.

Moltes han entès el concepte que el valor va més enllà dels continguts, decidint aplicar-ho per fer front a la digitalització. Aquest exemple s’ha estès a tots els sectors i indústries, traslladant les seves característiques i elements a altres àmbits. L’educació, el comerç o la publicitat són alguns dels que s’han sumat a la gamificació amb la intenció de millorar els seus resultats.

Qualsevol àmbit que l’apliqui converteix el seu negoci en part d’un joc; una estratègia en la que la motivació té un paper clau, aconseguint la immersió, cooperació i competició dels usuaris. D’aquesta manera, el valor que s’atorgui als diferents objectius marcats serà allò que de veritat porti a la conquesta del públic; quant més valor tingui un, més motivats estaran per aconseguir-ho.

Pel moment, no totes les marques han aplicat bé el missatge. Encara que algunes intenten treure el màxim partit a aquesta estratègia i perfeccionar les tècniques, altres s’han quedat obsoletes oferint recompenses virtuals a l’espera de possibles clients. Ara només queda veure on porta la moda de la gamificació i si aconseguirà enlairar del tot entre els negocis.