Commo | Ecobranding, el disseny ecològic
L'ecobranding és el nou repte dels dissenyadors per cuidar el medi ambient. Es tracta de disseny gràfic sostenible, que fa servir menys tinta.
Construcció de marca, Ecobranding, Disseny gràfic, Disseny ecològic, Disseny sostenible, Imatge de marca, Branding, Logotip ecologic, Logotip amb menys tinta, Ecobranding mcdonalds, Ecobranding Apple, Ecobranding cocacola, Tendències branding, Tendències disseny gràfic, Disseny medi ambient
18727
post-template-default,single,single-post,postid-18727,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,vss_responsive_adv,qode-theme-ver-9.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Ecobranding, el planeta et necessita!

La consciència ecològica sempre ha estat present en la ment d’alguns, algunes vegades més i d’altres menys. Però avui en dia viu una revolució. Bio, eco, orgànic… Totes aquestes paraules desperten la nostra atenció quan anem pel carrer. Per què? Existeix –per sort- cada vegada més, una major preocupació pel medi ambient. Aquesta preocupació ja s’ha traslladat a les nostres decisions de compra. Per exemple, ja comença a determinar la roba que vestim, o els aliments que mengem (al nostre post sobre el moviment veggie pots veure més sobre aquesta tendència cap a la sostenibilitat). Ja era hora que aquesta voluntat de protegir el planeta arribés també al disseny gràfic.

El disseny respectuós amb el planeta

Donant resposta a aquesta creixent preocupació, l’equip de dissenyadors d’Interbrand París ha creat el concepte d’Ecobranding, el branding ecològic. L’agència ha començat una campanya amb l’objectiu d’aplicar aquest concepte a marques ja existents. S’han dut a terme unes propostes de redisseny sostenible per a alguns dels logotips més famosos avui en dia. McDonald’s, H&M, Starbucks, Coca-Cola, Apple, Nike, tots tenen ja la seva versió ‘eco’.

Aquests logotips s’han buidat parcialment per dins, reduint la quantitat de tinta necessària en imprimir, però mantenint la seva essència sense pràcticament alterar la identitat de la marca original. Potser aquest canvi sembla insignificant, però la realitat és que aquests logos s’imprimeixen constantment en samarretes, gots, papereria, caixes, rètols i altres. Un alt cost de producció i, sobretot, un gran malbaratament de tinta, oi? Per això aquest petit canvi pot significar un gran estalvi de recursos naturals.

De moment, aquests dissenys són simples propostes. Però la consciència ecològica va en augment, així que l’aplicació real de l’ecobranding es només qüestió de temps. Potser aquesta tendència marqui un nou enfocament del disseny… Qui sap? El que està clar és que el planeta no pot esperar. Dissenyadors, als seus llocs!